هارون یحیی
ياشاسين شاهين دژ
شنبه 11 آذر 1391برچسب:, :: 12:12 :: نويسنده : علي
 
 
 

هارون یحیی

 

هارون یحیی
زادروز فوریه ۱۹۵۶
آنکارا - ترکیه
ملیت Flag of Turkey.svg ترکیه
پیشه نویسنده
آثار شناخت خدا از طریق برهان، نیرنگ تکامل، معجزات قران کریم، مبانی فراموسنری، اطلس آفرینش

هارون یحیی در سال ۱۹۵۶ میلادی در شهر آنکارا، پایتخت کشور ترکیه به دنیا آمد.

نام واقعی او عدنان اکتار (Adnan Oktar) است. پاره اول اسم مستعارش، نام هارون، برادر موسی است و پاره دوم، نام حضرت یحیی؛ پیامبری که درست، پیش از عیسی آمد و آمدن عیسی را پیشگویی کرد.

او در دو رشته دانشگاهی هنر و فلسفه تحصیل کرده است. از ۲۴ سالگی نوشتن و انتشار کتاب‌هایش را آغاز کرد و تا به امروز (به گواهی وبگاه رسمی خود او) بالغ بر ۲۲۲ کتاب در موضوعات مذهبی، علمی و سیاسی نوشته‌است. در حقیقت موضوع کتاب‌های علمی و سیاسی او نیز به نوعی به مذهب باز می‌گردد. او در کتاب‌های علمی خود با نظریه داروینیسم که در نهایت آفرینش را زاییده یک تصادف و محصول یک تکامل تدریجی و تطابق مستمر با شرایط زیستی می‌شمارد، درمی‌افتد و می‌کوشد وجود شعوری فرابشری را در آفرینش هستی و کائنات اثبات کند. در کتاب‌های سیاسی نیز به مبارزه کمونیسم و فاشیسم یا فرآورده‌هایی که از این دو کارخانه بیرون آمده‌اند، می‌رود.

هارون یحیی و ریچارد داوکینز

هارون یحیی (مخالف جدی تئوری تکامل داروین) مخالفان و موافقان جدی دارد. یکی از مخالفان جدی او ریچارد داوکینز(از موافقان جدی تئوری تکامل داروین) است که در سخنرانیها و وب سایت شخصی خود عقاید هارون یحیی را غیر علمی و بی پایه اساس و خنده دار توصیف کرده‌است. جدال هارون یحیی و ریچارد داوکینز تا حد شکایت از ریچارد داوکینز توسط هارون یحیی و مسدود شدن وب سایت داوکینز در ترکیه پیش رفته!

انکار هولوکاست

هارون یحیی هولوکاست را زائیده یهودیان فراماسون و دروغی برای تشکیل حکومت صهیونیستی میداند. وی معتقد است مدارکی را که صهیونیست‌ها برای اثبات هولوکاست ارائه می دهند جعلی بوده و مکانهای به اصطلاح اعدام گاز یهودیان در اروپا یا با هداف دیگری مورد استفاده نازی‌ها بوده و یا اینکه بعد از جنگ توسط خود صهیونیست‌ها ساخته شده اند.

آثار

آثار این نویسنده که در خود ترکیه، تا به امروز در شمارگانی بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفته‌است، به ۵۱ زبان مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیولی، فارسی، عربی، اردو و روسی بازگردانده شده‌است. مقالات پرشمار او بالغ بر ۴۶۱ عنوان مقاله می‌شود.

آثار او در ایران خوانندگان قابل توجهی دارد و اشتیاق آن‌ها موجب می‌شود که کتاب‌های او به چاپ‌های مکرر برسند. برای نمونه، کتاب «معجزات قرآن کریم»، ترجمه علیرضا عیاری، توسط منادی تربیت تا کنون ۸ بار تجدید چاپ شده‌است.

کتاب «مبانی فراماسونری» این نویسنده که توسط مرکز اسناد انقلاب ایران (۱۳۵۷) منتشر شده، پس از آن‌که مدت‌ها نایاب بود، برای سومین بار به چاپ رسیده‌است. نویسنده در این کتاب که جعفر سعیدی آن را ترجمه کرده‌است، می‌کوشد رابطه بین صهیونیسم و فراماسونری را برملا کند.

دیگر آثار وی که در ایران ترجمه شده‌است عبارتند از:



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

با سلام و ادب خدمت شما سروران گرامي و عزيز . هدف من از ايجاد اين وبلاگ معرفي و شناساندن اصالت ريشه فرهنگ سنن بزرگان مشاهير و آثارباستاني شهر و روستاهاي اقوام متمدن آذري و ترك زبان مي باشد . ضمنآ بدون هيچ وابستگي به جناح و حزبي مديريت ميشود . خواهشمند است نظرات ارشادي خود را جهت هر چه بهتر شدن وبلاگتون ارائه فرمائيد . منتظرتون هستم . با سپاس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان